Byten/Returer

Byten/returer

I ditt paket finns ett formulär med all information du behöver för ett eventuellt byte eller en retur. Produkten måste vara oanvänd och prislappar/etiketter ska sitta kvar. Vill du byta en vara, exempelvis till en annan storlek eller färg, gör du det enkelt genom att returnera varan till oss och beställa en ny på nicojoli.se. Ange inga önskemål om ett byte i returpaketet, den önskade varan kan råka vara slutsåld när ditt paket kommer fram till oss. Lägg varan i dess originalkartong. Sedan lägger du den originalförpackade varan och den ifyllda retursedeln i en kartong. Här kan du använda det ytteremballage du fick varan levererad i eller annan lämplig förpackning.

Du har 14 dagars bytes- och returätt från den dag du mottagit leveransen. Det är kostnadsfritt att returnera varor till oss. Vi står för frakten.

Returadress:
Nicojoli AB
Prostvägen 9
141 43 HUDDINGE

Återbetalning

Så snart vi har kontrollerat din retur kommer pengarna för den/de returnerade varorna att återbetalas till dig.
Har du använt kortbetalning kommer pengarna för de returnerade varorna att återföras till ditt bankkonto av ecster.
Har du betalat mot faktura får du en kreditfaktura från Ecster när vi fått din retur. 
Vid byte till/nybeställning av en annan vara måste du alltså göra en ny betalning, du kan inte ha en tidigare gjord betalning innestående.

Reklamation

Nicojoli följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Önskar du reklamera en produkt ber vi dig i första hand kontakta oss på info@nicojoli.com och meddela oss vad det är för fel på produkten.

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskunden som har möjligheten att reklamera till Nicojoli AB. Om en produkt köps i andra hand gäller endast garanti via tillverkaren.